Waarom kiezen voor IVV?

Kwaliteitsvolle opleidingen met toekomst

Wij bieden een gevarieerd en boeiend studieaanbod secundaire en hogere beroepsopleidingen aan binnen het studiedomein Maatschappij en Welzijn.

• De studierichtingen in de 1e, 2de, 3de graad en 7de jaren worden aangeboden op de campussen te Gent.
  • De graduaatsopleiding Basisverpleegkunde kan je op 5 campussen volgen: Gent Rabot, Gent Guislain, Eeklo, Oudenaarde en Zottegem.

1 school, 5 campussen

De hoofdcampus (Gent Molenaarsstraat) is gelegen op een steenworp van het Gravensteen en hartje Gent, vlak bij het AZ Sint-Lucas, het Prinsenhof en het nieuwe gerechtsgebouw. De tweede Gentse campus vind je op de site van Guislain.

De bewuste spreiding van de opleiding Basisverpleegkunde over 5 campussen maakt het voor jou mogelijk om de opleiding te volgen in de nabijheid van jouw woonplaats.

Een eigen cultuur

Mensen opleiden die zorg moeten dragen voor anderen kan maar in een school die zelf zorgzaam omspringt met leerlingen, studenten, medewerkers, ouders en de buurt.

Onze schoolpopulatie is een afspiegeling van de maatschappij en haar verschillende culturen en levensbeschouwingen. We willen daarom een warme school zijn waarin iedereen zich thuis kan voelen.

Samen sterk in zorg

Je staat er niet alleen voor. Een dynamisch team leerkrachten helpt je op weg om je talenten en opgebouwde expertise in te zetten. Je krijgt ondersteuning op het vlak van zorg, taal, coaching …

Samenwerking met externe partners

De samenwerking met onze belangrijke externe partners zorgt voor kwaliteit en innovatie van onze opleidingen. De VDAB, de verschillende stageplaatsen, de buurt … zijn slechts enkele voorbeelden.

Voor de graduaatsopleiding Basisverpleegkunde is er een samenwerking met Arteveldehogeschool en Benedictuspoort.

Je zal het merken: wij staan borg voor zorg en voor kwaliteitsvolle opleidingen met toekomst!